Servicemål

Servicemål for Herning Løve Apotek, Tinghus Apoteket og Kibæk Apoteksudsalg

Herning Løve Apotek, Tinghus Apoteket og Kibæk Apoteksudsalg er kvalitetsakkrediteret efter Den Danske Kvalitetsmodel DDKM. Vi har fastsat nedenstående servicemål for apoteket, filialen og apoteksudsalget. 

Servicemål for Herning Løve Apotek, Tinghus Apoteket og Kibæk Apoteksudsalg.

Ventetid: Kunder der køber medicin på recept/håndkøb: Gennemsnitlig ventetid på under 5 minutter og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter.

Herning Løve Apotek:
Resultat for 4. kvartal 2017: Gennemsnitlig ventetid 2,50 minutter og 1 % af kunderne har ventet mere end 10 minutter

Resultat for 1. kvartal 2018: Gennemsnitlig ventetid 3,20 minutter og 0,5 % af kunderne har ventet mere end 10 minutter

Tinghus Apoteket:
Resultat for 4. kvartal 2017:  Gennemsnitlig ventetid 1,00 minutter og 0,3 % af kunderne har ventet mere end 10 minutte

Resultat for 1. kvartal 2018: Gennemsnitlig ventetid 1,10 minutter og 0,3 % af kunderne har ventet mere end 10 minutter

Kibæk Apoteksudsalg: (Der måles på ventetiden på Kibæk Apoteksudsalg 1 gang årligt over 1 uge)
Resultat af ventetidsmåling august 2017: Gennemsnitlig ventetid på 1,52 minutter og ingen af kunderne har ventet mere end 10 minutter

Servicegraden for apoteksforbeholdte lægemidler og håndkøbslægemidler skal være mindst 99 %

(Måles 2 gange årligt) Resultat december 2017 og juni 2018:

Servicegraden apoteksforbeholdte lægemidler og håndkøbslægemidler frihandel, Herning Løve Apotek: december 2017: 99,25 %, juni 2018: 99,89 %

Servicegraden apoteksforbeholdte lægemidler og håndkøbslægemidler frihandel, Tinghus Apoteket: december 2017: 99,27 %, juni 2018: 100 %

Servicegraden apoteksforbeholdte lægemidler og håndkøbslægemidler frihandel Kibæk Apoteksudsalg: december 2017: 99,19 %, juni 2018: 98,92 %

Servicegraden for receptordinerede lægemidler, Herning Løve Apotek skal være mindst 99 %

Resultat december 2017 og juni 2018:
Servicegraden for receptordinerede lægemidler, Herning Løve Apotek: december 2017: 98,91 %, juni 2018: 99,12 %

Servicegraden for receptordinerede lægemidler, Tinghus Apoteket skal være mindst 98 %

Resultat december 2017 og juni 2018:
Servicegraden for receptordinerede lægemidler, Tinghus Apoteket: december 2017: 96,50 %, juni 2018: 98,86 %

Fejludleveringer for receptekspedition er sat til højst 0,02 % svarende til 2 fejl pr. 10.000 ordinationer

Resultat 1. halvår 2017, Herning Løve Apotek: Fejludleveringsprocent på 0,01 %

Resultat 2. halvår 2017, Herning Løve Apotek: Fejludleveringsprocent på 0,01 %

Resultat 1. halvår 2017, Tinghus Apoteket: Fejludleveringsprocent på 0,00 %

Resultat 2. halvår 2017, Tinghus Apoteket: Fejludleveringsprocent på 0,01 %

Fejludleveringer for dosispakket medicin er sat til højst 0,02 % svarende til 2 fejl pr. 10.000 ordinationer

Resultat for 1. halvår 2017, Herning Løve Apotek: 0,00 %

Resultat for 2. halvår 2017, Herning Løve Apotek: 0,004 %

Betjening af handicappede

Automatisk døråbning, ingen trapper, god plads i apoteket.
Internet handel.

95 % af de kunder, der henter frihandelsvarer til egenomsorg indenfor sundhed og sygdom*, håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt receptmedicin til eget brug eller til eget barn under 15 år inviteres til dialog.*visse frihandelsvarer udvalgt af Apotekerforeningen

(Der er udført årlig måling april 2018; resultatet viser hvor mange procent af kunderne, der er blevet tilbudt/ har modtaget faglig rådgivning)

Ekspedition efter recept: Herning Løve Apotek: 97 % / Tinghus Apoteket: 99 % / Kibæk Apoteksudsalg: 100 % 

Dosisdispenserede lægemidler: Herning Løve Apotek:100 %, Tinghus Apoteket: 100 %, Kibæk Apoteksudsalg:100 %

Håndkøbslægemidler: Herning Løve Apotek: 99 %, Tinghus Apoteket: 98 %, Kibæk Apoteksudsalg: 100 %

Naturlægemidler, stærke vitaminer & mineraler, frihandelsvarer: Herning Løve Apotek: 98 %, Tinghus Apoteket: 98 %, Kibæk Apoteksudsalg: 100 %

Information til kunder, der modtager dosisdispenserede lægemidler

Alle kunder, der modtager dosisdispenserede lægemidler får kopi af doseringskort og henvises til www.indlægsseddel.dk for lægemidlets indlægsseddel.

Forsendelseskunder

Modtager oplysning om eventuel substitution.
Henvises jævnligt til telefonisk rådgivning.
 

Gyldig fra Juli 2018

Denne hjemmeside bruger cookies

Cookies er nødvendige for at hjemmesiden fungerer korrekt, og indsamler viden om anvendelsen af hjemmesiden.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere her.